تبلیغات
نماز - تاکید و اعتراف صریح دانشمندان منصف و غیر مغرض مطرح غربی و شرقی بر حقانیت قرآن و اسلام محمد (ص)

***بسم الله الرحمن الرحیم***

514027311581381031611062551382021321723911.jpg

1_گوته، شاعر و نویسنده معروف آلمانى می گوید : « سالیان دراز کشیشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده  آن دور نگه داشتند؛ امّا هر قدر که ما قدم در جاده علم و دانش نهادیم و پرده تعصب را دریدیم، عظمت احکام مقدس قرآن، بهت و حیرت عجیبى در ما ایجاد نمود. ! به زودى این کتاب توصیف ناپذیر، محور افکار مردم جهان می گردد.

2_ ویل دورانت، دانشمند امریکایى شرقشناس ، می گوید : در قرآن، قانون و اخلاق یکى است. رفتار دینى در قرآن، شامل رفتار دنیوى هم می شود و همه امور آن از جانب خداوند و به طریق وحى آمده است. قرآن در جانهاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى آورد که از رسوم و تشریفات ناروا آزاد است.

 
 3_لئوتولستوى، نویسنده معروف روسى می گوید : « هر کس که بخواهد سادگى و بى پیرایگى اسلام را دریابد، باید قرآن مجید را مورد مطالعه قرار دهد. در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقى و احکام آسان و ساده براى عموم بیان شده است. آیات قرآن به خوبى بر مقام عالى اسلام و پاکى روح آورنده اش گواهى می دهد.

۴ـ ارنست رنان، فیلسوف معروف فرانسوى می گوید : در کتابخانه من هزاران جلد کتاب سیاسى ،اجتماعى، ادبى و... وجود دارد که هر کدام را بیش از یک بار نخوانده ام؛ اما یک جلد کتاب هست که همیشه مونس من است و هر وقت خسته می شوم و می خواهم درهایى از معانى و کمال به رویم باز شود، آن را مطالعه می کنم. این کتاب، قرآن - کتاب آسمانى مسلمانان - است

5_ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه می گوید: امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و می تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دار سعادت بشر است

                               والحمد الله رب العالمین

۶ _مهاتما گاندى، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت : از راه آموختن علم قرآنى، هر کس به اسرار وحى و حکمتهاى دین، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگى دیگرى پى می برد. در قرآن هیچ اجبارى براى تغییر دین و مذهب انسانها دیده نمی شود. قرآن به راحتى می گوید: هیچ زور و اکراهى در دین وجود ندارد.


7_لومانس دانشمند امریكایى : اول شراره زیبا و با طراوت كه نور از قرآن كریم می باراند و نور تابش می كند بسم الله الرحمن الرحیم است كه دنیایى از معنا است

8 _مونت گمرى انگلیسى : قرآن وقتى تلاوت می شود گویى از قلب بیرون می آید و سپس به قلب نفوذ می كند.

 9_دانشمند فرانسوى ربوا :« قرآن منطق و زیبایى دارد، به زور به كسى تحمیل نمی شود بلكه لطیف است و در مقام اقناع به نیروى منطق مجهز است .»

۱۰_دانشمند انگلیسى سرویلیام موئیس :« قرآن كریم آكنده از دلایل منطقى، علمى، قضایى، حقوقى، مدنى و مهمتر از همه لطافت است كه در كتب آسمانى بى نظیر است .»
 

11_دانشمند ایتالیایى مایل آنجلو :« قرآن با طراوت و منطق است و برخلاف تعالیم مسیحیت، قرآن انسان را موجودى شریف و با شخصیت می داند نه موجودى كثیف و ذاتا آلوده .»

 12_ادیب اسكاتلندى راكستون : « سالیان دراز در جست و جوى حقیقت بودم، آن را در اسلام و قرآن یافتم .»

 13_دانشمند وخاورشناس شهیر آلمانى تئودور نولدكه : « قرآن بامنطق علمى و روش اطمینان بخش و قانع كنندهاى كه دارد دلهاى شنوندگان خود را به سوى خویش توجه داده است .»

۱۴_دانشمندفرانسوى سدیو : در قرآن كه اوج زیبایى سخنها است، چیزى از مقررات اجتماعى فروگذارى نشده است.

 15_ریاضى دان، شاعر و نویسنده بلند آوازه آلمانى یوهان ولفگانگ فون گوته : قرآن اثرى استسترگ كه به واسطه سنگینى عبادات آن در آغاز خواننده را مخیر و سپس مفتون جاذبه خود می كند و بالاخره انسان بی اختیار مجذوب زیبایی هاى بی پایان آن می گردد 
 

16_خاورشناس مشهور آلمانى ژوزف هوردوویچ : « قرآن عامل بسیار شگرفى در بالا بردن فكر مسلمانان بود و باعث شد آنان به تحقیقات علمى و پدید آوردن اندیشه پیش از ما غربیان حركت كنند .»

۱۷_دانشور اسكاتلندى رابرتسون : « قرآن مقدس در مسائلى همچون دورویى، كینه، تكبر، غرور، بى عدالتى و غیره بسیار سختگیر و در مورد صفات نیك مانند صبر، حقشناسى صداقت، جدیت و . . . بسیار مصر و جدى است و خواندن آن بسیار دلنشین و داراى جذبه اى فرا زمینى است.

۱۸_ادیب، شاعر و منتقد مشهور انگلیسى كرنیكو :« قرآن برادر كوچكى دارد به نام نهج البلاغه، آیا براى كسى امكان دارد كه مانند آن بیاورد تا ما را مجال گفت و گو در امكان آوردن بلاغتى نظیر بلاغت قرآن كریم باشد .»

19_سر ویلیام موئیس Sir William Mouies 1819-1905 دانشمند و مورخ انگلیسی  قرآن محمد صلی الله علیه وآله کتابی است پر از دلایل واضح و مسائل بی شمار علمی و قوانین قضایی و حقوقی و دستورات عالیه که برای حفظ حیات اجتماعی و مدنی در این کتاب مقدس با عبارات ساده و درعینِ حال محکم و منظم آوده است که خوانندگان را مجذوب می نماید

 20_« فیلیپ.ک.حِتّى » دانشمند معاصر و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا که در باره تاریخ عرب تحقیقات ارزندهاى کرده و چندین کتاب در این زمینه نوشته است، در یکى از کتب خود به نام «تاریخ عرب» مى نویسد : قرآن از تمام معجزات بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع بشوند بى تردید از آوردن مثل آن عاجز خواهند بود .

۲۱_«هـ .ج .ولز» دانشمند و مورخ انگلیسى (1946ـ1866 ) ؛در قرآن بهترین عبارات و عالیترین جملات نازل گردیده و اسلوب فصاحت و بلاغت آن به حدّى زیباست که عقول عقلا را حیران ساخته است.قرآن کتابى است ابدى و جهانی ...

22_دکتر «ماردیس»به دستور وزارت خارجه و وزارت فرهنگ فرانسه 63 سوره از قرآن را در مدت نُهْ سال با رنج و زحمت متوالى به زبان فرانسه ترجمه کرد که در سال 1926 منتشر شد. وى در مقدمه اش مى نویسد :
سبک قرآن بى گمان سبک کلام خداوند است، زیرا این سبک که مشتمل بر کنه وجودى است که از آن صادر شده، محال است که جز سبک و روش خداوندى باشد...از کارهاى بیهوده و کوششهاى بی نتیجه است که انسان در صدد باشد تأثیر فوق العاده این نثر بى مانند را به زبان دیگر ادا کند، مخصوصاً به فرانسه که دامنه اش بسیار محدود است !

 23_دانشمند معروف آنتروپولوژى (انسان شناسى)، استاد دانشگاه ایالت پنسلوانیا «کارلتون اس کون» آمریکایى در کتاب خود به نام کاروان مى نویسد : یکى از مزایاى عظیم قرآن بلاغت آن است. قرآن هنگامى که درست تلاوت شود چه شنونده و به لغت عرب آشنایى داشته باشد و آن را بفهمد یا نداشته باشد و آن را نفهمد تأثیر شدیدى در او گذاشته در ذهنش جاگیر مى شود. این مزیت بلاغتى قرآن ترجمه شدنى نیست.

24_تئودور نولدکه ؛ Theodor Noeldke( دانشمند و خاورشناس ) 1836 - 1930
قرآن با منطقی علمى و روش اطمینان بخش و قانع کنندهایى که دارد دلهاى شنوندگان خود را به سوى خویش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار میدهد، و همواره بر دلهاى کسانى که از دور با آن مخالفت میورزند تسلط یافته و آنها را به خود میپیوندد فضیلت قرآن با داشتن سادگى و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسیده است . این کتاب توانست از مردمى وحشى و بى تربیت ، ملتى متمدن ایجاد کند که تعالیم و تربیت دنیاى خویش را برعهده گرفتند . منابع : پ- تاریخ قرآن، ص 159/ قرآن و کتابهاى دیگر آسمانى، ص 294 / تاریخ و علوم قرآن، ص 185/ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 59/ نظریه دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص) ص 21/ دائرة المعارف شیعه، ص 749/ طبقات مفسران شیعه، ج 1، ص 182/ قرآن و دیگران، ص 45 ..

25_بزرگترین متفکر و فیزیکدان (1879 - 1955 م ) ؛ ALBERT EINSTEIN
آلبرت انیشتاینبه سال 1879 م در شهر اولم آلمان به دنیا آمد و در سال 1955 م در آمریکا درگذشت . قرآن کتاب جبر یا هندسه یا حساب نیست، بلکه مجموعهاى از قوانین است که بشر را به راه راست، راهى که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند هدایت می کند .{ -از کتاب راه تکامل، ج 6، ص 53 }

 26_ کوسن دوپر سوال مى گوید ؛مردم شرق عموماً اعتراف دارند که فکر بشر از آوردن مانند قرآن از حیث لفظ و معنا ناتوان خواهد بود، و آن آیاتى است که وقتى جعفر بن ابى طالب آن را براى نجاشى خواند اشک از دیدگان پادشاه حبشه سرازیر گردید، خردها به شگفتى مى افتد که چگونه این آیات روشن حکمت آمیز از زبان مردى درس نخوانده بیرون آمده باشد . منبع : پژوهشى درباره پیامبر و قرآن به نقل از تاریخ عرب و اسلام و تاریخ قرآن


27_بلر Beller ( خاور شناس معروف آلمانى )  لغت قرآن فصیحترین لغات عرب و اسلوب بلاغت آن طورى است که افکار را بسوى خود جذب میکند.قرآن داراى مواعظى آشکار است و به زودى براى همیشه بى معارض خواهد بود، هر کس که از این کتاب به خوبى پیروى کند زندگى آرام و گوارائى خواهد داشت . منبع : اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 62/ نظریه دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص)، ص 26/ تاریخ و علوم قرآن، ص 189/ قرآن و کتابهاى دیگر آسمانى، ص 302 ...

 28_سدیو مورخ معروف فرانسوی ؛ قرآن کتابی است جامع که خواننده را متخلق به فضائل انسانی و متصف به کلمات روحانی می نماید. این کتاب شامل تمام اصول مذهبی است، احکام استوار آن دیدگان انتقاد کنندگان را کور ، زبان غیب جویان را لال ، گوش مغرضین را کر و در عوض قلب بشر را به حقیقت اسلام روشن کرده است .

۲۹_رنبورت مستشرق معروف ؛ باید اعتراف کرد که علوم طبیعی ، فلکی ، فلسفه ، ریاضیات که در قرن دهم اروپا را زنده کرد از قرآن گرفته شده و اروپا رهین منت اسلام است . منبع : اعترافات دانشمندان بزرگ جهان: خیر الله مردانی


  30_اسلام شناس فریدریش دیتریشی 1821 - 1903 م . همین علوم و معارف مسلمین بود که اروپا را در قرن دهم میلادى جلو برد، همان علومى است که سرچشمه آنها قرآن کریم بود و اروپا از این حیث به اسلام مدیون است. منبع : اسلام از دیدگاه دانشمندان غرب، ص 4/ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 61  ...

۳۱_ ودن هامر ؛Wooden Hammer ( دانشمند آلمانى ) ما قرآن را به عنوان کتاب محمد (ص) با همان عظمت و اطمینانى مینگریم که مسلمین آن را کتاب خدا میدانند . {P - سالنامه کشور ایران، سال 1335 } ...

۳۲_ژان ژاک روسو نویسنده فرانسوی 1876- 1804 : بعضی از مردم بعد از آنکه مقدار کمی عربی یاد گرفتند قرآن را خوانده و درست درک نمی کنند واگر می شنیدند محمد با آن لغت فصیح و آهنگ رسای عرب، آنرا می خواند هر آینه سجده می افتادند و ندا می کردند ای محمد عظیم دست ما را بگیر وبه محلّ شرف افتخار برسان . ما را بخاطر یاری تو حاضریم جان خویش را فدا سازیم . منبع : اسلام و افکار اندیشه ص31


33_راکستون اسکاتلندی : سالیان درازی در جستجوی حقیقت بودم تا اینکه حقیقت را در اسلام یافتم .سپس قرآن مقدس را دیدم و شروع به خواندن آن کردم او بود که به تمام سوالات مرا جواب گفت . قرآن ابّهت و ترس در انسان الهام می کند و درعین حال ثابت می کند که هر چه می فرماید راست است . {اسلام شناسی غرب ص60}

 34_جان ناس مورخ معروف ادیان می‌گوید:قرآن مکمل و متمم حقایقی است که به طور ناقص در مذاهب و ادیان سلف وجود داشته است .

 35_جان دیون پورت درباره قرآن می گوید:قرآن محسنات زیادی دارد و دو نکته آن بسیار مهم است. اول تکریم و تعظیم نسبت به خداوند و منزه دانستن او از صفات نقص و جنبه های اغراض نفسانی. دوم، وارستگی قرآن از بیان و اندیشه مخالف تقوا، حیا و عفت. در حالی که این نواقص در کتب یهود زیاد دیده می شود... بهت و حیرت مضاعف را می توان در تمام اعترافات این دانشمندان لمس کرد ! ادامه ی مطالب ...


36_کینت گریک دانشمند کمبریج انگلستان ؛مسلمان نیستم تا بگویم قرآن کلام خدا است، ولی در مدت چهارده قرن که از آمدن آن می‌گذرد، هیچ کس نتوانسته است در زبان عربی کلامی بیاورد که با قرآن برابری کند، قرآن کتابی نیست که برای یک دوره به خصوص آمده باشد، کتابی است جاوید برای تمام اعصار و تا جهان است نوع بشر می‌تواند قرآن را در متن زندگی خود قرار بدهد و بر طبق دستورهای آن رفتار نماید، چرا که قرآن برای یک دوره به خصوص نیامده و هرگز کهنه نمی‌شود و تا روزی که نوع بشر باقی است راهنمای انسان خواهد بود زیرا چیزی وجود ندارد که در قرآن نیامده باشد، من هنگامی که قرآن را برای نخستین بار گشودم و تحت تأثیر آن قرار گرفتم، تصوّر کردم اثری که آن کتاب در من داشته، استثنائی است و در سالهای بعد که با چندین تن از مترجمان قرآن مکاتبه کردم و بعضی را حضوری دیدم، دریافتم تأثیری که خواندن قرآن در ما اروپاییان می‌گذارد، همگانی است، اما مشروط بر اینکه به همان زبانی که نازل شده خوانده شود و ترجمه قرآن به هیچ یک از زبانهای اروپایی تأثیر متن اصلی را ندارد .قرآن و پدیده‌ها از دید دانش امروز، ص 19


37_پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، می‏گوید :زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم...

 38_دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد ؛ وى می ‏گوید : اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر) دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص)) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است .قرآن از دیدگاه 114 دانشمند، محمد مهدى علیقلى


رساله ی پایانی انیشتاین و ترجیح اسلام بر سایر ادیان از سوی او:


آلبرت اینشتین (فوت 1954 م) در رساله ی پایانی عمر خود با عنوان
دی ارکلرونگ یعنی: "بیانیه" که در سال 1954 آن را در امریکا و به آلمانی نوشته است - اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح میدهد و آن را کاملترین و معقولترین دین می داند ! این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت الله بروجردی(فوت1340ش=1961م) است که توسط مترجمین برگزیده یشاه ایران محرمانه صورت پذیرفته است .اینشتین در این رساله "نظریه ی نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از(نهج البلاغه) وبیش از همه (بحارالانوار) علامه ی مجلسی، که از عربی به انگلیسی توسط حمید رضا پهلوی (فوت1371ش) ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده تطبیق داده و مینویسد که :

هیچ جا درهیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده ی نسبیت " را ارائه داده  ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند... "از آنجمله حدیثی است که علامه ی مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل میکند که، هنگام برخاستن از زمین، دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی میخورد وآن ظرف واژگون میشود؛ اما پس از اینکه پیامبراکرم (ص) از معراج جسمانی باز میگردند مشاهده میکنند که پس از گذشت این همه زمان - هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی "نِسبیّت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد... همچنین اینشتین در این رساله "معاد جسمانی" را از راه فیزیکی اثبات میکند علاوه براثبات آن از راه قانون سوم نیوتون (عمل وعکس العمل) او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف " نسبیت ماده " و انرژی می داند .

یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد. او همچنین در همین رساله عقیده به "وحدت وجود" را از خرافه های شایع شده توسط ملا صدرا تلقی کرده و آن را از دیدگاه فیزیک کلاسیک و "فیزیک نسبیتی" به شدت مورد حمله قرار می دهد... بطور خلاصه، او میگوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود (حیّز وجودی) است / که امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته و یا بیابد. در رابطه با "عقل" نیز - با کمال شگفتی - اینشتین نظریه اخباریون شیعه را (که عقل را نسبی میدانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمیبرند) صحیح دانسته و میگوید که حق با اخباری های شما بوده و هنوز زود است که مردم این را بفهمند...در ادامه نیز فرمول ریاضی خاصی برای"عقل نظری بشر" ارائه داده و"نسبیّت" آن را اثبات میکند....

اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ "بروجردی بزرگ"یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز" یاد مینماید... این رساله توسط پروفسورابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک برخی از اعضاء شرکت اتومبیل " بنز " به بهای سه میلیون دلار ! ( 3 میلیارد تومان ایرانی ) و از یک عتیقه فروش یهودی خریداری شده است و دستخط اینشتین در تمامی صفحات اینکتابچه - توسط خط شناسی رایانه ای - چک شده و تایید گشته که او این رساله را مدتی قبل از مرگ و به دست خود نوشته است ... هم اکنون این کتاب ارزشمند در حال ترجمه از آلمانی به پارسی - توسط دکتر عیسی مهدوی(برادر دکتر ابراهیم مهدوی) و توأم با تحقیق و ارائه ی منابع اشاره شده و یا مذکور در متن (توسط فردی ایرانی) میباشد . و بسیاری از متن آن ترجمه و تحقیق فنی شده است .اصل نسخه ی این رساله اکنون -جهت مسائل امنیتی- در صندوق امانات سری لندن بخش امانات پروفسورابراهیم مهدوی/ با شماره ی رمز زیر نگاهداری میشود..


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر